widgets

luni, 18 august 2014

Cuvânt al Sfântului Antioh despre chemarea lui Dumnezeu*

 * Fragment extras din Proloage, vol. I, Ed. Buna-Vestire, Bacãu, 1995, p. 528.

Fiindcã Domnul Dumnezeu ne cheamã pe noi prin Lege și prin prooroci, prin apostoli și evangheliști, iar, mai mult, ne și roagã, nu se cade nouã, din lene, a nu lua seamã la chemarea Lui, la mântuirea noastrã, ca nu cumva, pentru întârziere, sã ni se încuie cãmara cea doritã și apoi, mult bãtând, în zadar sã fim fãrã de nici un folos. Ci, mai bine sã ne sârguim, o, fraților, ca sã ajungem la cetatea cea mare, la Ierusalimul cel de Sus, care este maica noastrã, a tuturor celor ce viețuim. Este țara întru care strãlucește Lumina cea neînseratã, Ochiul cel neadormit, Dãtãtorul bunãtãților celor veșnice. Deci, o, fraților, de ne vom apropia cu fricã și cu dragoste de Stãpânul nostru cel bun, apoi vom vedea toatã lumea îngerilor și a arhanghelilor.
Și, oricât de mulți ar fi îndrãgitorii Ierusalimului celui de Sus, toți vor gusta din mângâierile lui, cã din pârâul cel cu apã vie se vor adãpa. Sã nãzuim spre Acela care a zis: „Apropiați-vã de Mine și Mã voi apropia de voi”. Sã ascultãm pe Dãtãtorul de Lege, Cel ce zice: „De veți asculta glasul Meu, Îmi veți fi Mie popor ales, împãrãteascã preoție, neam sfânt”. Cã zice: „Fiți sfinți, cã Eu sfânt sunt, Domnul Dumnezeul vostru, și popor ales v-am luat pe voi Mie”. Iar la Înțelepciune zice: „Apropiați-vã de Mine cei ce Mã doriți pe Mine, și din bunãtãțile Mele vã veți sãtura, pentru cã mai dulce decât mierea sunt Eu. Cã cel ce mãnâncã, nu va mai flãmânzi, și cel ce Mã ascultã pe Mine, nu se va rușina”. Și iarãși: „Veniți de mâncați pâinea Mea și beți vinul pe care l-am pregãtit vouã și lãsați nebunia voastrã. Cãutați înțelepciunea și veți trãi”. Iar David zice: „Apropiați-vã de Dânsul și vã veți lumina și fețele voastre nu se vor rușina”. Iar Apostolul zice: „Dacã ați înviat împreunã cu Hristos, apoi cele de sus le cãutați, unde este Hristos de-a dreapta Tatãlui, șezând”. Și mai zice încã: „Drept aceea, iatã, nu sunteți strãini și pribegi, ci cetãțeni cu sfinții și cu cei apropiați ai lui Dumnezeu”. Deci, sã ne apropiem de scaunul lui Dumnezeu ca sã luãm milã și sã aflãm dar la vremea cea prielnicã. Iar Iubitorul de oameni Dumnezeu ne cheamã pe noi, zicând: „Veniți la Mine toți cei osteniți și împovãrați și Eu vã voi odihni pe voi. Luați jugul Meu asupra voastrã și vã învãțați de la Mine, cã sunt blând și smerit cu inima și veți afla odihnã sufletelor voastre. Cã jugul Meu este bun și sarcina Mea ușoarã este” (Matei 11, 28-30).


 Deci, acestea le grãiește și ne cheamã pe noi Însuși Hristos, Dumnezeul nostru.

din vol. ”Cum se cuvine creștinilor a viețui. - Suceava : Editura Arhiepiscopiei Sucevei și Rãdãuților, 2005

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu